Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

PB136840Egy egyszerű, sallangoktól mentes kerékpárt tesztelünk, amelyet napi közlekedésre tervezek.

Bp_szrke Név:Budapest A

Gyártmány: Csepel Kerékpárgyártó és Forgalmazó Zrt

Évjárat: 2012

Származási hely: Magyarország

Váz anyaga: Acél

Villa: merev

Fékkarok: Saccon

Első fék: noname V fék

Hátsófék: Velsteel kontrás

Hajtómű: Noname egy tányáros 46 fogszámú

Sebesség fokozat: 1

Agyak: Első Joytech, hátsó Velosteel

Extrák: Dinamós világítás, csengő, lábtámasz, csomagtartó, acél sárvédő

Súlya: 15,5 kg

Ára: 45 800 Ft

A kezeink közé egy olyan kerékpár került, amit ritkán tesztelnek kerékpáros magazinok. Ennek több oka is lehet, amelyet nem a mi feladatunk megfejteni, inkább magára a tesztalanyra koncentrálunk.

A Budapest „A" több változatban elérhető, így bátran kijelenthetem, hogy bárki számára testre szabható. Létezik 24", 26" és 28" kerékméretű, sőt a 26" kerekű változat még 3 sebességes agyváltóval felszerelve is kapható. A kerékpár színe is nagy szabadságot enged a választásban, hiszen 6 színben kínálja a Csepel Kerékpárgyár. Mi egy kontrás 26" kerekű bringát teszteltünk.

szin

A váz egy modern formájú női acél váz. Nem hagyományos kör keresztmetszetű csövekből áll, ráadásul a merevítését is okosan oldották meg, hiszen ott megfogva fel lehet vinni a lakótelepek lépcsőházában, de faluhelyen a tápos zsákot is kényelmesen keresztbe lehet rajta fektetni és szállítható.

Kellemes meglepetés, hogy a vázon a matricák a lakk alá kerültek, így nem kell attól tartanunk, hogy a használat során könnyen lekopnak. A Budapest felirat nonfiguratív mintázata nálunk külön pontot kapott.

Ha már a küllemnél tartunk, azt az apróságot is érdemes megjegyezni, hogy a sárvédő fehér csíkozást kapott, ami még az esztétikai élmény tovább fokozza.

PB136830

A kerékpárt elől V-fék fékezi, amely megfelelő fékerőt biztosít a megálláshoz. Hátul kontra biztosítja a lassítást. Biztos sokunknak van vele kapcsolatban gyerekkori farolós élménye, egy biztos ennél igénytelenebb és minden időjárási viszonyok között állandó teljesítményt nyújtó megoldás nincs.

Kellemes meglepetés volt, a jó minőségű kerék, mivel azok abroncsa duplafalú, így éveken át bírni fogja a strapát.

Az egysebességes bringán a hajtókar lánctányérja 46 fogszámú, az agyon a lánckerék 19. Ez kellemes áttételt biztosít a tekeréshez.

Magyar termék, de mennyire?

Sokszor írják rá egy árura, hogy magyar, mert a annak szortírozása, csomagolása itthon történik. A gyárat megkérdezve az alábbi választ kaptuk, amely alapján nálunk magyar termékként vizsgázott a Budapest „A".

„A nálunk gyártott kerékpárok vázgeometriáját, vázformáját és teljes designját mi tervezzük, a vázak azonban az alacsonyabb gyártási költségek miatt Taiwanban készülnek, ott kerül rájuk a festés és a lakk alatti matricázás is.

A kerékpárok összeépítését szerelősorunkon végezzük, a kerekeket mi fűzzük kerékfűző- és centrírozó gépek segítségével.

A kerékpárjainkba szerelt és általunk forgalmazott alkatrészek egy része távol-keleti származású, más része pedig európai gyártótól származik: a hátsóagy, és a lánckerék: cseh , nyereg , kerékabroncsok olasz származásúak, a sárvédő, a csomagtartó és a láncvédő magyar termék. A bringákat magyar kartonszoknyába csomagolva szállítjuk ki kiskereskedelmi partnereink számára."

Menetközben:

A bringára felülve kellemes egyenes testhelyzet fogad, ami településen belüli forgalomban kellemes és biztonságos. A Budapest „A" úttartása nagyon jó, szépen halad egyenesen, kormányzása nem ideges, ami egy ilyen bringától elvárható. A fékek kiválóan dolgoznak, kényelmesen meg áll az ember ott, ahol akar. Amin meglepődtem, viszonylag kis sugarú körben 2,5 3 m képes megfordulni, ami egy ilyen kerékpárnál véleményem szerint nem követelmény.

PB136837

Kinek?

Ezt a kerékpárt széles körben sok embernek ajánlanám. Aki a kerékpárt közlekedési eszközként használja, munkába, bevásárolni jár. Ez egy olyan konstrukció, amely kevés karbantartással is hosszú időn át tökéletesen szolgálja tulajdonosát. Alföldi településeken tökéletes választás, sőt aki a fővárosban a pesti oldalon lakik az is elgondolkodhat rajta, mert számára is megfelelő.

Puding próba:

Mi igen kellemes élménnyel búcsúzunk a kerékpártól. Ha felkeltettük érdeklődésed a kerékpár iránt, akkor kedves olvasó, próbáld ki! Ezt könnyen megteheted, mert 2013 márciusától Szentendrén a Skanzen a Budapest „A" kerékpárokat használja a kölcsönzőben, így akár egy napon át tesztelheted a bringát.